• Strona główna
czwartek, 14 Grudzień 2017

Ujemne skutki zewnętrzne wynikające z ruchu samochodowego a zwiększenie mocy silnika

wypadek po zwiększaniu mocy silnika

Samochód prywatny, podobnie jak wspólnoty zawodowe, powoduje fizyczne oddzielenie ludzi i zmniejsza szanse na nieustrukturyzowane spotkanie społeczne, które jest istotnym aspektem tworzenia i utrzymywania kapitału społecznego w środowisku miejskim, zwiększa też koszty zewnętrzne posiadania aut.

Zgodnie z Podręcznikiem szacowania kosztów zewnętrznych w sektorze transportu opracowanym przez Uniwersytet Delft, który jest głównym punktem odniesienia w Unii Europejskiej dla oceny zewnętrznych skutków eksploatacji samochodów niezależnie czy nastąpiło zwiększanie mocy silnika, czy nie, głównymi kosztami zewnętrznymi prowadzenia samochodu także w Warszawie są koszty zewnętrzne:

  • koszty zatoru i niedostatku,
  • koszty kolizji,
  • koszty zanieczyszczenia powietrza (usunięcie filtra DPF),
  • koszty zanieczyszczenia hałasem,
  • koszty zmiany klimatu,
  • koszty przyrody i krajobrazu,
  • koszty zanieczyszczenia wody,
  • koszty zanieczyszczenia gleby oraz
  • koszty uzależnienia energetycznego.

droga do Warszawy

Zajęcie się tą kwestią

Istnieje wiele podejść do planowania i projektowania mających na celu naprawę zależności od samochodów, znanych pod różnymi nazwami: Nowa urbanistyka, rozwój ukierunkowany na tranzyt i inteligentny rozwój. Większość z tych podejść koncentruje się na fizycznym projektowaniu urbanistycznym, gęstości zaludnienia i podziale na strefy użytkowania gruntów w miastach. Dr Paul Mees, naukowiec zajmujący się planowaniem transportu na Uniwersytecie w Melbourne, twierdzi, że inwestycje w dobry transport publiczny, scentralizowane zarządzanie przez sektor publiczny i odpowiednie priorytety polityczne są ważniejsze niż inwestycje w formy miejskie i gęstość zaludnienia.

Jest oczywiście wielu, którzy argumentują przeciwko wielu szczegółom zawartym w jakichkolwiek złożonych argumentach związanych z tym tematem, zwłaszcza w relacjach między gęstością zaludnienia miast i żywotnością tranzytową lub charakterem realnych alternatyw dla samochodów po zwiększaniu mocy silnika także, które zapewniają taki sam stopień elastyczności i szybkości. Prowadzone są również badania nad przyszłością samej motoryzacji w zakresie wspólnego użytkowania, redukcji rozmiarów, zarządzania przestrzenią drogową i bardziej zrównoważonych źródeł paliw.

Wspólne korzystanie z samochodu jest jednym z przykładów rozwiązania problemu uzależnienia od samochodu w Warszawie. Badania wykazały, że w Stanach Zjednoczonych usługi takie jak Zipcar zmniejszyły popyt na samochody o około 500 000 samochodów.

W krajach rozwijających się firmy takie jak eHi, Carrot, Zazcar i Zoom powielały lub zmodyfikowały model biznesowy Zipcar, aby usprawnić transport miejski i zapewnić szerszemu gronu odbiorców większy dostęp do korzyści płynących z samochodu oraz zapewnić „ostatni milę” łączność pomiędzy transportem publicznym a miejscem przeznaczenia. Wspólne korzystanie z samochodów ogranicza również własność pojazdów prywatnych.

Rozbudowa miast i inteligentny wzrost gospodarczy także w Warszawie

To, czy inteligentny wzrost gospodarczy przyczynia się lub może ograniczyć problemy związane z uzależnieniem od ruchu samochodowego w związku z niekontrolowanym rozwojem miast takich jak Warszawa, od kilku dziesięcioleci jest ostro kwestionowane.

Recent Posts

  • wypozyczalnia-samochodow-szczecin-wakacje

    Wynajem aut na wakacje

  • auto-zastepcze-z-oc-sprawcy-cena

    Wynajem samochodów obsesje podróżnych

  • wynajem-busa-osobowego-katowice-wakacje

    Wynajem busa z kierowcą udana podróż

  • Przewozy do Anglii

  • auta na parkingu przed montażem instalacji gazowej

    Montaż instalacji gazowej – zwróć się do profesjonalisty

  • Usługi lakiernika w warsztacie samochodowym Białystok

    Jak usuwa się wygniecenia w warsztatach samochodowych

  • Wynajem samochodu dostawczego - procedura

    Wypożyczalnia samochodów dostawczych a współpraca z hurtowniami

  • busem do Niemiec

    Busy do Niemiec -regularność przewozów

  • Retro auto do ślubu

    Wypożyczenie auta do ślubu – o czym nie możesz zapomnieć

  • pracownik po kursie na podesty ruchome

    Czy warto robić kurs na podesty ruchome

Nasi partnerzy

wypożyczalnia samochodów warszawa dobra cena aut krótkoterminowy wynajem aut osobowych wypożyczalnia aut szczecin niska cena

All rights reserved.

TOP
Ta strona używa ciasteczek (cookies). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Akceptuję Czytaj więcej
Polityka plików cookies

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.